Dagens ridpass på Salza

Idag red vi ett bra dressyrpass, med gramanen, i ungefär en timma med Linneas hjälp från marken. Redan från början när jag joggade igång var hon superfin och jättelätt i handen. När vi värmt upp lite red vi lite skänkelvikningar och volter som kändes bra och sen några olika övningar med skänkelvikningar, förvänd galopp på olika linjer och tillslut galopp i som en mildare triangel. Hon var superfin och väldigt bärig, hon blev lixom aldrig tung och jag kände aldrig heller att hon inte orkade något.
 
På slutet tog vi av gramanen och så red jag igenom LA:3. Har faktiskt inte gjort det (tror jag) sen tävlingen jag red det, som var vår första tävling och i Augusti så det var superlänge sen! Alltså jag kan säga att det gick verkligen inte dåligt! Faktiskt jättebra om jag får säga det själv. Hon var super i formen, stadig och bra, gjorde allt hon skulle och det flöt på utan större missar. Det som var mindre bra var mellanskritten inför galoppen där hon började takta lite och även i en hörnpassering efter ena mellantraven där hon inte helt lyssnade men annars var det bra! Hade det varit en tävling hade jag nog varit sjukt nöjd då jag kunde jämföra mellan vår första start och känslan när jag red programet idag, det är en ganska stor skillnad ;)
 
Det känns ändå lugnt tycker jag inför våren där det är tänkt att vi ska börja rida LA-klasserna mer. Med den här känslan jag hade idag känns det inte som några konstigheter!
 
Hör och häpna för idag har jag faktiskt bilder att bjuda på! Linnea var flitig med kameran så här kommer lite bilder också!
Här i en bakdelsvändning
 
Joggar fram
 
Lite skänkelvikningar åt båda hållen
 
Hon blev en aning lång i formen i den ökade traven men hon travade så himla bra ändå!
 
Sen lite galopp i båda varven i både lägre och högre form.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback