Dagen

Idag har jag både jobbat i stallet, hopptävlat och varit på julshowsträning på Veda. Blev hela långa dagen där helt enkelt!

Jobbet i stallet gick väl helt okej men det hände flera saker som drog ut på tiden så vi blev lite sena.

Tävlingen då, runt lunch ungefär tävlade jag. Stilbedömning denna gång! Hilda gick klassen innan min och vi var bara tre hästryttare i tre olika klasser denna gång, och hilda var start 1 och 2 så direkt när hon hade hoppat sin runda i 60 cm hoppade jag upp, galopperade något varv och sen in på banan, ca 4 min framridning men det var typ lagom haha! Hilda var supertaggad och drog på rätt mycket så tog tillbaka henne redan från början så att hon inte bara fick springa.
Banan flöt på rätt bra ändå! Blev dubbelnolla och det var ganska stabilt. Kom rätt in på de flesta hinder och hon landade nästan alltid i rätt galopp så det blev ett jämnt och bra flyt!

60,70 och 80 klassen slogs ihop(jag red 70) och jag vann klassen! Vet inte med vilken marginal dock.
Efter prisutdelning var det upp tillbaka till stallet och fortsätta jobba ;)

Nöjd med tävlingen hur som helst! Hilda hoppade superfint, som alltid!
Två suddiga screenshots är allt jag kan bjuda på idag hahaha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback