Söndag

Idag jobbade jag i stallet 7-16 med Linnea. På morgonen fodrade vi allt och sen började vi ta in hästarna från hagen som sovit ute. Vi tog in dem för hand, annars brukar dem springa in själva men eftersom det är nya stall de står i på parkeringen nu så kommer dem inte hamna rätt så då ledde vi in dem. Det var ju ca 35 hästar så det tog nästan en timma att fånga dem och gå upp med dem till stallet.
 
När dem var inne mockade vi, sopade och plockade ut alla hästar i hagarna och sen var stallet klart för förmiddagen. Jag fick rida ut med ponnygrupperna på förmiddagen och fick rida på trogna Lizt :) Fick offra mitt ena stigläder och stigbygel till en ponny varav dens ena gick sönder mitt under ridturen så jag red hem med en stigbygel i handen och bara en stigbygel på foten. Haha men det gick bra!

Efter det lunch och på eftermiddagen bytte vi i hagarna och sen red jag ut på eftermiddagen också, den här gången på Ludde. Ponnygrupperna red ut på både för och eftermiddag idag så det var några timmar ute i skogen idag. Ludde skötte sig jättebra faktiskt, som ibland är lite harig av sig men nu gick han snällt med!
 
SÄMST på hela dagen var alla bromsbett jag fick idag i skogen!! Räknade till 8 bett runt armar och benen som har svullnat upp sjukt mycket! Usch vad dem är äckliga monsterbromsarna!!
 
Efter jobbet åkte jag hem och nu ska jag sova, återigen upp imorgon 6.00 och vara i stallet 7.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback