Första lektionen för terminen

Idag var det första ridlektionen på terminen på ridskolan som startar den här veckan. Jag var stallvärdinna först och sen 19:30 red jag lektion där jag fick rida Ebbe för första gången.

Vi red för Magnus och red ganska simpelt i ridhuset. Lite skänkelvikningar och så. I början försökte jag rida honom så låg som möjligt då han lätt går kort i formen så red först honom låg och ville få honom att länga på halsen. Sen kortade jag upp honom när vi red skänkelvikningar och travjobb. Vi gjorde lite skänkelvikningar på diagonalerna som några blev jättebra.

Galoppen gick också bra, stundtals blev han jättestark i handen även fast han galopperade lugnt så det är något vi måste träna på, att han ska lätta av.

Men för övrigt är jag ganska nöjd. Han var rätt pigg men höll sig ändå i skinnet iprincip hela lektionen. Det blev en mjukstart på terminen och det var kul att få rida Ebbe!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback