Allt i ett

Fredag: Red dressyrspecial på Veda och fick rida Jim som jag inte ridit sen i början på juni, det var alltså ett litet tag sedan! Vi red på utebanan och red lite basic men också slutor, förvända slutor på volt och bakdelsvändingar, samt lite eget enskilt arbete i galopp.
Till en början kändes han faktiskt väldigt fin men sen blev det jobbigt för honom i slutorna så där hade vi lite problem men ibland blev det faktiskt riktigt bra där! Galoppen var helt klart godkänd. Han galopperade på framåt och var stadig i formen, och bytte inte galopp fram och tillbaka en enda gång, Duktig! :)
Gammal bild från juni 2014
 
Lördag: Jobbade i stallet med Linnea och Moa mellan 7-16 som gick bra, var själv större delen av eftermiddagen men hade inte så mycket att göra så det gick bra ändå. Efter Veda åkte jag direkt till Salza där jag red ett joggingpass i ridhuset och försökte få henne mjuk och väl eftergiven. Hon var något trött och det var lite sådär men helt okej ändå. Red i ridhuset i kanske 30 minuter och sen red jag ut på åkern och galopperade och travade och avslutade sedan med att skritta av ute.
 
Söndag: Samma, idag jobbade jag i stallet 7-16 men blev kvar till 17:30, då åkte jag till Salza och satt i sadeln 18:10. Red ut en sväng och det var sjukt mysigt! Toppenväder verkligen!! Kvällssol, lagom varmt men svalt och skugga. Red i t-shirt men blev inte ett dugg kall, + att det var helt vindstilla. Superskönt att få komma ut och Salza tyckte också det. Red bort till ängen igen och på vägen dit joggade jag fram henne i låg form och tog sen galopp. Väl på ängen red jag lite olika rörelser som ingår i MSVC. Salza ska tävla det nästa torsdag med Linnéa. Öppnor, slutor, förvänd galopp, enkla byten, travökningar, uppridningar i galopp, bakdelsvändningar. Red i kanske 20 minuter på ängen och sen vände jag hem. (kanske borde tillägga att hon var superfin och alla rörelser satte hon superbra!)Joggade av henne på vägen hem och sedan sista biten avskrittning. Var ute ganska exakt en timma och efter det fixade jag allt i stallet, släppte ut henne och hagkompisen igen och sen åkte jag hem.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback