Uteritt

Idag efter skolan var jag hemma en liten stund och sen tog jag moppen ut till Salza. Precis när jag kom fram började det regna och det var kolsvarta moln över stallet så då rök tanken om uteritt idag. Men precis när jag hade fixat klart henne så dök solen upp igen och det var som sommar ute haha.

Då drog jag och Salza ut på uteritt i ungefär 1 timma. En runda som jag bara fått beskrivning muntligt på och jag hittade faktiskt haha! Blev bara skritt då det inte var något bra underlag att trava på men hon kändes väldigt mjuk och fin ändå. Vi red förbi både det ena och det andra, en gård med massa kor som hon inte ville gå förbi haha. Hon kan vara lite tittig på lite saker och 3 gånger vid tre olika ställen vände hon och ville gå hem så jag fick övertala henne om att fortsätta framåt. Hon gav med sig tillslut men tyckte nog det var lite läskigt med allt möjligt.
 
Annars var det en väldigt mysig uteritt! Soligt och varmt och hästen tyckte det var skönt att få ta det lite lugnt efter gårdagen. Har glömt att skriva det men Salza och Linnéa tävlade ju igår på Bromma och det gick superbra! 68 och 65% red dem på och den ena räckte till 3:e placering vilket var superkul eftersom det var deras första placering!
 
Imorgon ska hon få vila och det gör hon förmodligen också på söndag men nu har hon gått rätt hårt ett tag så det blir en lite lugnare vecka. På torsdag ska jag rida igen och då ska hon få komma igång lite mer med dressyrpass.
 
Imorgon har jag kort skoldag då jag börjar vid 1... värt med en timmas lektion och sen åka hem igen.. På kvällen är det hur som helst lektion på Veda. Vore skönt att komma ut på utebanan om det är fint väder! Har inte ridit där hittils i år och nu är den dessutom renoverad med nytt underlag så man vill ju testrida ;)
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback