Torsdag + Fredag

Hann inte skriva igår så nu kommer ett inlägg om både igår och idag!
 
Torsdag: Var ute hos Salza på kvällen efter skolan. Red i ridhuset i typ 45 minuter. Mycket övergångar och skänkelvikningar, öppnor slutor osv. Lite galopparbete också med samling. Hon blir ganska lång i galoppen och är lite svag där så ibland orkar hon inte riktigt hålla galoppen så hon behöver lite styrketräning så hon orkar! Men kunde samla rätt bra ändå och hon var mjuk och lydig. Det var privatlektion samtidigt för 4 ryttare och vi var totalt 7 hästar i ridhuset så det var lite trångt. En av hästarna som gick lektion hade dessutom inte gått med på lektion tidigare och det var lite problem med den så vi fick hålla oss på ena halvan och den hästen på den andra, vilket blev ca 30x20 bana större delen av passet. Var lite svårt att rida ordentligt när vi behövde rida på volt i sammavarv och gångart men det gick ändå helt okej!
 
Fredag: Vid 11 var jag på Veda och då fixade jag och Hanna våra ponnys och red fram medans Sofia och Vilma byggde fram staket. Vi körde lite programträning inför PC och vi red för Magnus eftersom Malin har åkt nu. Jag red först och Pandora kändes ändå väldigt fin! Lite småsaker bara som måste rättas till men annars var jag nöjd! Det här blev sista passet på henne innan semi så jag hoppas att det håller i sig. Tog sen upp henne och släppte ut henne i hagen, sen ner och titta på dem andra. Medans Vilma och Sofia fixade sina hästar i stallet plockade jag och Hanna undan staketet.
 
Åkte sen hem och åt lunch, sen direkt till Salza. När jag kom dit var dem fortfarande ute så jag tog in henne och så fick hon äta medans jag spolade av benskydd och boots och ställde fram lite grejjer. Hon var sjukt lerig så tog ett tag att få henne ren haha. Idag fick hon bli lite extra fin med bruna lindor och brunt schabrak. Dessutom har hon fått sitt nya träns från PS of Sweden så hon var riktigt snygg ;) Red hur som helst i ridhuset igen. Var ensam halva passet och sen var vi två stycken så idag var det gott om plats! Hon var lite pigg och "på" idag så hon blev lite stark stundvis. Tränade mycket övergångar, skänkelvikningar och öppnor och förhållningar så att hon skulle lyssna och svara snabbt. Hon var väldigt duktig trots skitläskiga solkatter i ridhuset tyckte Salza ;) Avslutade med att skritta av henne utomhus eftersom det var så soligt och varmt! Fixade sen hästen och städade upp efter mig och all utrustning och sen åkte jag hem.
 
Imorgon ska jag rida Salza vid lunch typ. Tanken är att köra lite styrketräning med bommar och galoppjobb så får va där lite extra länge så jag kan lägga fram bommar osv! Vid 4 ska jag vara på Veda och då ska vi bygga dressyrstaket. Ingen programridning dock utan vi ska bara bygga och sen fixa våra hästar lite snygga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback