Tidig morgon

Imorse var det upp strax innan 6 och åka iväg mot stallet för träning. Hela stallet gnäggade glatt när vi kom men bara våra 2 fick mat hehe
Kom ner i ridhuset vid 07.15 och möttes av en förbannad hök i mitten. Jag kom och störde den mitt i frukosten. En massa fjädrar och en mindre fågel utan huvud, godmorgon eller nåt?
Det var bara att gå och slänga fågelliket i ån och öppna stora dörrarna tills hökhelvetet flög ut, efter 15 minuter var den borta men vi såg den aldrig flyga ut så sannolikheten att den ligger och myser bakom sargen är nog rätt stor haha.

Jaja, Bailey var hur som helst fin idag. Evelina kom och hjälpte mig lite med programdelar och jag fick massa bra tips på vad jag ska göra i varenda del av programmet, supernyttigt! Jag red igenom LB:1 2 gånger och första gången lyckades jag rida fel 2 gånger så ikväll blir det plugg haha. Nej men Bailey var fin och vi hittade en massa knep för att dölja våra svaga sidor och visa bättre vägar. Det finns oändligt med fusk man kan ta till för att lura domaren vilka vägar man gör och hur man rider ;)

Nu har jag också smått börjat packa till imorgon, jag smörjde all utrustning och nu är det bara skydd/täcken/schabrak osv som ska packas + hästen förstås!
//Hedda
Bild från igår. Om man bläddrar tillbaka ett par månader i arkivet här på bloggen ser man hur sjukt mycket Bailey's färg har förändras. Först var han lite grå/brun, sen fick han mörkbruna/svarta prickar och fläckar på hela kroppen och nu går han över till en lite chokladbrun färg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback