Semifinal 2 bortamatch mot Tungelsta

Idag var det andra omgången av semifinalen och nu var det borta mot Tungelsta!
Man red fram på utebanan och sen red man in i ridhuset när man skulle starta. Nytt och fräscht ridhus och det var ljust och fint!
 
Hur som helst så fick jag en D-ponny som heter Aragorn. Har sett honom tidigare när vi varit där så han var inte ny på det sättet. På framridningen så kändes han faktiskt riktigt bra! Supermjuk och lydig och gick framåt. Gjorde lite programdelar och checkade bara av och sen startade jag. Jag var först ut i laget idag igen.
 
Direkt när jag kom in på banan och skulle börja trava kände jag hur han bara "dog". All energi försvann och jag fick inte igång honom. Första uppridningen gick jättelångsamt och jag trodde nästan att han skulle stanna haha. Trodde knappt vi skulle komma runt ett program. Fick driva genom hela programet och det är ett under att jag fick galopp haha. Hade inga missar direkt förutom dålig halt och lite sånt men problemet var att det gick så segt. Det syns inte lika mycket på videon men jag kan lova att det kändes inte bra! Han var mjuk och så men det blev ingen bra känsla av ritten när jag inte fick honom att gå framåt. Men känslan på framridningen var super och jag gillade verkligen ponnyn trots att bränslet tog slut inne på banan ;)
Haha jag var lagom trött när jag var klar och då kunde jag titta på resten av laget, som red suuuperbra! Sofia och Vilma på två C-ponnys som gjorde superritter och Hanna red världens sötaste B-ponny som det gick skitbra för!
 
Under prisutdelningen var alla supernervösa. Vi visste faktiskt inte vem som skulle gå segrande ur semifinalen för denna match var ganska jämn trots allt. SÅÅÅ himla kul för vi VANN även denna match med 27 poäng och det betyder att VI ÄR VIDARE TILL FINAL I PONNYCUPEN!!! Jag själv red individuellt på 70,53% vilket jag verkligen inte trodde att jag skulle få men domaren såg annat än vad jag kände ;) Det räckte dessutom till guldmedalj vilket också vart oväntat haha.
 
Så SJUKT kul!! Vi har nu alltså vunnit 8 matcher av 8 möjliga, alla i grundomgången och båda semifinalerna och nu återstår finalen! Vi vet inte vart eller vilka vi ska möta men det vet vi snart! NU HOPPAS VI ATT VI HÅLLER HELA VÄGEN TILL SEGER I HELA CUPEN!!! 
 
 Bilder från idag, mer bilder kommer i annat inlägg! Har några på min kamera och ska få några av linnea! Här har ni iaf film från min ritt:
 
Vill också bara tacka Tungelsta för jättetrevliga matcher och ett supertrevligt motståndarlag som vi har haft jättetrevligt med! Dem red superbra och var riktigt trevliga!
 Bild på hela gänget! Tungelstas ryttare + vårt gäng!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback