Salza

Idag slutade jag tidigare så jag hann ut till Salza tidigare också! Var där vid 3 och fixade först lite stallgrejjer och sen tog jag in henne och fixade henne.
 
Red ett rätt intensivt dressyrpass i ridhuset i kanske 50 minuter. Precis när jag kommit in i ridhuset och skrittat och travat fram henne kom världens oväder. Spöregn först så man hörde knappt sig själv prata där inne och när det hade slutat kom det hagel och storm.. Tack gode gud att det finns ridhus alltså.
 
Hur som helst var Salza myyycket bättre idag än sist. Hon börjar bli bättre nu både med mig och Linnéa. Mycket mer framåt och mjukare så idag var det mer fokus på annat än lösgörande. Red först lite samma sak som vi gjorde på lektionen på veda igår. Öppna på långsidorna och sen 10-meters volt vid varje hörnbokstav och B & E. Var bra för att få henne med på yttersidan och mjuk i båda sidorna. Red sen lite halter och uppridningar som jag märkt är sjukt svårt, i alla fall för mig på henne. Vingel fram och tillbaka på medellinjen och sne halt och allt, det blir det lite mer träning på tror jag om vi ska komma till start någon dag ;)
 
Red sen lite galopparbete med tempoväxlingar och övergångar och lite enkla byten som vi börjar lära henne nu. Hon är jätteduktig och det går framåt hela tiden! Något som jag däremot måste måste träna mer på är övergångarna galopp till trav då det blev för lång bromssträcka och jag orkar inte hålla ihop henne och sen drar hon iväg lite i traven sen så dem måste vi träna mycket mer på.
 
Annars var hon faktiskt väldigt fin idag! Ovanligt mysig i stallet dessutom ;) Imorgon ska jag dit igen innan lunch tror jag. Om det inte regnar ska jag rida ut en sväng tror jag. Blir nog inte den långa rundan då jag inte är helt 100 på vägen än men ut ska vi i allafall om det är fint väder! Annars blir det lite lätt jogging i ridhuset tror jag, kanske lägger fram någon bom eller så. Vi får se men lite variation från vanligt dressyrpass i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback