Gårdagens ridpass

Bailey fick igår gå ett kort men ganska intensivt dressyrpass i ridhuset. 
Han kändes super i munnen och formen var superfin så det enda vi jobbade på var tempot och gångarterna. I traven kändes han till en början toppen men ju längre man rider ju hetare blir han så mot slutet blev det lite övergångar och tempoväxlingar med fokus bakåt. 
I galoppen lekte jag med registret. Han ska kunna samla sig men sen direkt gå fram för att sen bromsa direkt igen. Svårt men VÄLDIGT nyttigt både för mig och Bailey. Jag måste lära mig att använda benen i varenda steg utan att bära honom med mina ben. Han måste orka sätta sig på bakbenen i samlingen och inte falla isär och bryta av mitt i allt. 
Men jag tycker ändå att det gick rätt okej igår! Ett bra pass men ingen wow-känsla, är supernöjd ändå!
Testade även lite skänkelvikningar, ryggningar och andra LA-linjer, inte många veckor kvar tills det är dags för tävling igen! Då blir det en lokal LB och en regional LA i Botkyrka!
//Hedda



Kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Fin häst!

2015-04-15 @ 16:22:42 | http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback