Twist

Red Twist idag på veda efter usekmötet. Vi red ute i sommarhagarna vilket var supermysigt men det blev snabbt mörkt och ganska kallt.
Twist var vääädigt stel och pigg, hon visade sin fina sida med underhalsen och pinna på iväg bort ifrån mig. Som sagt är jag inte sådär jättevan med pigga hästar hahaha. Nej men hon är en helt annan häst från vad hon var i december då jag red henne sist. 
Då vi red ute i hagarna jobbade vi mycket självständigt och jag jobbade framför allt på att få igenom ställningen och lugna ner tempot. I slutet släppte det faktiskt lite och då kändes det bättre men ändå inte helt 100 bra.
Jag gillar Twist supermycket, hon är en härlig och speciell häst. När man rider henne handlar det massor om dagsform, idag var det varken min eller hennes dag och då gick det inte riktigt som vi ville, jag fick några fina stunder så det var kul i alla fall!
//Hedda
Carro på Brownie, jag på Twist och Lisa på Tip Top på sista ridlektionen december 2013, detta var alltså senaste gången jag red henne innan idag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback