Tillbaka!

Nu ska jag ta och komma tillbaka här på bloggen!
Idag har jag "provridit" Pelle i stallet, ska hjälpa till och rida honom nu i ett par veckor, det kommer bli ca 2-4 dagar i veckan som jag har honom så då blir det ganska mycket om just honom. 
Jag ska skriva ett eget inlägg om honom och sen försöka få någon att ta ett par bilder på oss så får ni se lite hur han är, kan nu säga att han är en valack på ca 165-167cm??, född 2004 och gått dressyr upp till LA men inte tävlad många gånger alls.
Just nu har han varit på bete hela sommaren och är rätt stel så det blir nog ett rätt hårt jobb med honom, nu i början blir det graman vid alla ridpass tills han börjar släppa. Ska bli kul att ha ett slags projekt, ska sätta upp mål för honom och mig som vi ska under ett par veckor försöka nå. Blir nog inget med tävling utan mer befästa rörelser osv. Dock får vi ett tag bara jobba med lösgjordheten... 
Men jag tror Pelle kan bli ett roligt projekt, en pigg och lydig häst som tror är supertrevlig när allt släpper.
 
 
Tänkte imorgon publicera ett inlägg om gårdagens ridpass på veda. Här nedanför är planeringen för resten av veckan!
Torsdag: Rider istället för Adam i ponnygruppen på veda, har också Usekmöte innan det
Fredag: Rider Pelle, rider dressyr på utebanan, ska be mamma filma en stund
Lördag: ULK del 1 och dag 1
Söndag: ULK dag 2, på kvällen åker vi ev till Enköping och provrider en ponny. Ska också rida Pelle men det hinner jag nog inte, beror på när vi kommer hem osv, hinner jag inte rider mamma eller så får han vila.
//Hedda
Vill så gärna tävla nu, är galet avis på alla som får åka runt med sina ponnyer och tävla varje helg nu när säsongen dragit igång. Hoppas på att det snart är dags igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback