Ridningen i tisdags

Vet att jag glömde skriva om ridningen i tisdags men ville typ inte haha...

Vi hade hopplektion för Evelina och jag red Cyklamen. Alltså jag vet helt ärligt inte vad som hänt. Det går så SJUKT dåligt på honom just nu! Ingenting alls funkar och det känns så jäkla konstigt hela tiden. 
När vi värmde upp var han skitjobbig och stark och när vi skulle hoppa bara studsade han hela tiden och när jag tryckte på och lättade för att han skulle galoppera mer framåt så bara studsade han och blev stark. Var jättekonstigt och jag kunde knappt reglera någonting alls.
 
Nej usch det gick verkligen uselt. Som jag känner nu kommer han inte vara förstahandsvalet på tävling som jag hade tänkt... Varken dressyren eller hoppningen går bra just nu. Vet inte om det är en engångsgrej eller om jag helt enkelt inte kan rida honom längre. Har typ aldrig gått så dåligt?!?!
//Carro
Här gick det iaf bra... Inte längre haha ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback