Pelle igår

Igår red jag dressyr på Pelle i ridhuset, det var ganska många där inne och Pelle som är ganska svårsvängd hade lite svårt att alltid hålla undan för de andra hästarna haha.
Men igår var han mycket bättre än i fredags. Han var mycket mjukare och blev inte alls så hög i nacken.
Igår jobbade vi mycket på kontroll. Han hade lätt att dra iväg från mig och fatta galopp utan att jag bad om det, han var vääääldigt på faktiskt. Därför blev det mycket övergångar och när de satt så kunde vi jobba vidare med traven och därefter galoppen. 
I traven gjorde jag mycket volter, skänkelvikningar och en del öppnor. I galoppen gjorde jag lite förvänd galopp som satt super!
Mot slutet kunde jag nästan helt rida utan gramanen och det kändes ganska bra faktiskt, han blev dock ganska tung i handen då men det går man väll också jobba vidare med ;) 

Det ska bli kul att fortsätta jobbet som jag påbörjade igår både idag och imorgon. Han blir böttre och bättre för varje dag!
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback