Hopptävlingen

I söndags var det ju som sagt första omgången av RSC hoppning som jag glömt skriva om/inte orkat skriva om. Ska skriva lite men inte jättelångt.

Jag red iaf Hilda som jag btw aldrig hade ridit innan förutom hem från betet. Hade inga val då alla mina "kort" redan var tagna så körde en lite wild och tog henne.
På framridningen var hon lite seg tyckte jag men i galoppen var hon piggare och hon hade btw en jätteskön galopp som var typ jätterytmisk så man fick jättebra balans i den, hahaha.
 
Jag startade som 2 i min klass, 2 av 4. På framhoppningen så drog hon på och jag tyckte det kändes fortare än vad det var och tog då tillbaka henne mer än vad jag skulle gjort och kom därför kort in på ena hindret men hon hoppade bra ändå.
Väl under starten hade jag som mål att bara komma till omhoppning och gärna bli felfri som jag faktiskt inte blivit någon gång under mina då hittils 3 försök på storhäst.
Grundomgången var egentligen skitdålig haha, kom fel på typ alla hinder då jag höll tillbaka för mycket och det blev skitkonstigt men hon hoppade så jävla snällt så alla bommar låg kvar, och hon stannar ju aldrig så kom till omhoppningen. Där red jag på lite mer vilket var bättre eftersom jag då kom rätt in på typ alla hinder och hon fick mycket bättre språng och ett bättre flyt.
 
Grunden ser alltså inte så vacker ut men omhoppningen är jag faktiskt nöjd med!
Blev felfri vilket var sjukt skönt och kul. Ingen placering men är ändå nöjd, iaf med omhoppningen haha ;)
 
Här är lite bilder från ritten ;)
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback