Förlåt

Förlåt för fruktansvärd dålig uppdatering från min sida denna vecka. Har inte sådär supermycket att skriva om nu när Kiwi åkt. Appropå det ska jag snart ta tag och skriva ett inlägg om henne och hur det gick till på besiktningen osv.
Men jag ska försöka skriva så mycket inlägg jag kan om alla ridpass jag gör framöver. Kan börja med att jag red Queen i tisdags, första gången sen maj tror jag. Vi var på utebanan och joggade lite. Först var jag lite försiktig då jag inte vågade ta i henne eller sparka på. Förut fick man inte göra mycket alls utan att få en spark tillbaka men hon har utvecklats och mognat så nu får man ta tag lite mer i henne, och går hon segt får man sparka på lite med skänkeln.
Men somsagt så joggade vi bara så det blev inga rörelser utan bara lite tempoväxlingar, det gick rätt bra faktiskt, har lite film som ni kanske vill se senare ;)
Ska rida henne minst en gång i veckan nu så jag rider mig in på henne och lär mig. Veckorna framöver kommer det också ske måååångaaaa provridningar, jag kommer skriva om provridningarna men jag skriver inte ut några namn då det är bättre för ägarna. Skulle vi besiktiga och det är något fel eller om jag inte tyckte hästen var "fin" så kan andra spekulanter läsa och påverkas av vad jag skriver och det är inte särskilt kul för ägarna/säljarna. Så därför kommer jag inte nämna några namn på provridningshästar nånsin, köper vi en häst nämns namnet när den står med alla 4 hovar i vår transport.
 
Idag ska jag hur som helst hem till en kompis direkt efter skolan, lite återförening med några ur gamla klassen, kommer bli så sjukt kul! Imorgon är det faktiskt provridning som gäller ;) Spännande! Får se om jag klarar av att rida, på fotolektionen igår gick vi 1 timme fram och tillbaka till Ängsan och på idrotten sprang vi 5 km, gick sen hem från stallet igår, träningsvärken är enorm idag. Har inte sprungit sen slutet av 9an haha
//Hedda
Bilden har inget med inlägget att göra.



Kommentarer
Susanna Maria J

Äääh inget att säga förlåt för. Bloggen blir såklart drabbad när man har ett härligt liv :) kram på dig!

2014-09-05 @ 10:16:53 | http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback