Dagens Pelle

Efter Överby idag red jag Pelle på utebanan en stund. Red på kandaret och det var första gången jag använde det på honom.
Han började superbra och var i en bra form. Han gjorde allt super och allting satt. Sen började han tjura ihop och ville inte gå fram i traven. Han sköt ut och in rumpan åt alla håll och stod stundvis helt still, han skulle också krulla ihop sig och blev gaaalet låg, inte alls likt honom direkt och för att få upp huvudet igen behöve jag sakta av till skritt osv osv...
Efter ett tag gav jag upp då jag inte ville bråka och då travade jag ner honom igen, då kändes det rätt så bra så vi slutade inte helt på botten i alla fall.
Men Pelle är en sån häst som har bra och dåliga perioder, det har man som ryttare också. Denna vecka har gått bra men nu har vi kommit i en liten svacka, förhoppningsvis är den verkligen inte långvarig utan att det går bättre nästa gång.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback