Tip-Top

Inlägget försvann igårkväll så skiver om det nu istället.
Men jag red då Tip-Top på veda igår och vi hade hoppning/markarbete. Det gick väll helt okej förutom att jag höll på att dö av värme, bäst som man är hade jag på mig 2 tröjor + väst, smaaaaaaart.
Vi jobbade mycket på lydnad. Vi red på volterna och vid C/A skulle man fatta galopp över en bom och vid X bryta av till trav över en annan bom osv, inte lika lätt som man tror faktiskt. Vi jobbade också med att mellan 3 hinder bryta av till trav och travhoppa, inte det lättaste på pigga och glada hästar. 
Men Tip-Top var ändå rätt fin men lite borta ibland då han inte lyssnade vid avbrotten, han gick gärna in i sin igen bubbla och gasade på allt vad han hade. Men jag är ändå nöjd och hoppas jag får fortästta med Tip-Top inom dressyren också!
//Hedda
Gammal bild på mig och Tip-Top ifrån en hopptävling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback