Piraten

Igår på veda så red jag Piraten och vi red dressyr. Vi gjorde inte speciellt mycket utan vi gjorde lite framdelsvändingar i hörnen, skänkelvikningar på diagonalen och lite början till ryggningar. 
Alltså passet gick varken bra eller dåligt. Han går i sin form och sitt tempo, sådär jättemycket mer kan man inte direkt göra. Det är en otroligt lydig häst så han gör exakt det man ber honom om även fast han kanske inte egentligen klarar det. Tex om lägger man en volt utan att förbereda honom innan utan bara helt plötsligt vänder tvärt så gör han den men kanske råkar snubbla då han inte var med på vad som skulle hända.
Men men, jag är väll nöjd även fast jag inte fick någon wow-upplevelse ;)
Hade ingen bild på Piraten så jag bjuder på en bild på finaste Kiwi-prinsessan.
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback