Helgen

Den här helgen blir rätt fullproppad kan man säga. Mycket saker alla dagarna!!

Fredag: Flyget går 8:15 mot Arlanda, landar ca 11:45. Då blir det åka hem, packa upp, fixa klart allt inför KM, packa massa och fixa. Framåt kvällen åker jag till Veda och rider lektion. Hoppas verkligen jag har Toy så jag får chansen att träna på honom dagen innan KM. Efter eller innan ridningen ska jag och Hedda hinna göra alla morgondagens höpåsar samt fylla alla hökärror så jobbet underlättas för oss på lördag. Efter ridningen blir det bada hästen och fixa all utrustning inför tävlingen så det är klart.

Lördag: Upp tidigt och jobba i stallet. Jobbar egentligen som en vanlig dag 7-16 men både jag och Hedda ska tävla KM, så vi kommer gå ifrån arbetet några timmar för att tävla och fixa hästen osv. Därför kommer vi börja en timma tidigare dvs kl 06:00 så vi hinner med allt även fast vi går iväg. Vi räknar med att vara klara runt 16:00 och då hinner vi med prisutdelningen också. Efter KM är klart så är det middag på Veda på kvällen för alla km-deltagare och flera folk.

Söndag: Det är två ponnycupmatcher i hoppning, båda mot Södertälje. Först hemma sen borta(kommer inlägg om årets ponnycup senare). Jag själv tävlar inte hoppningen längre men jag kanske följer med ändå! Alltid kul att hejja och se matcherna live haha ;)

Fullproppad helg betyder mindre oftare uppdatering men det kommer inställda + såklart liveinlägg om resultat osv! Ändå rätt roliga inlägg den här helgen ;) Ridpass och tävlingar, typ det man vill läsa om!

//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback