Dorina

Ikväll var jag på Veda och red igen. Jag fick rida Dorina vilket var lite spännande hehe, hade inte ridit henne på 2 år och totalt hade jag ridit henne 2 ggr när jag var typ 14...
Vi red dressyr för Evelina och det var en blandad och kul lektion! Red framdelsvändningar, öppnor, skänkelvikningar, mellangångarter och red innanför spåret för att hålla hästarna raka, halter och igångsättningar.
Det gick faktiskt över förväntan ändå. Hon var rätt svår ändå och trots att det ser så enkelt ut så är det så svårt. Men det gick ändå bra faktiskt. Hon va finast i traven och galoppen, mest i högervarv. Skritten var hon lite svårare i men det gick ändå bra.
 
Var lite skönt att få lite omväxling från Jim och få prova någon annan också som man kan rida mer än vad man kan på Jim. Han är skitrolig men det är lite roligt att prova på nya hästar också då och då :) Red ju bara igen så kommer väl inte få Dorina så mycket igen men det var faktiskt kul att få rida henne!
 
Har inga bilder men tar från hemsidan när duktiga Pernilla rider henne. SJUKT fint ekipage!
 
Imorgon blir det ingen ridning för min del då mamma fyller år och vi ska fira henne.
//Carro 



Kommentarer
Josefine ♔

Väldigt fina!! :)

2014-10-13 @ 22:23:23 | http://jlandgrens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback