Toyboy

Red Toy idag på lektionen på veda, vi red dressyr för Magnus.
Han kändes till en början ganska mjuk och fin men sen så var det dags att få igenom ställningen helt och hållet och få honom rakt in i handen så att jag skulle få honom framför mig. När vi började med att försöka ställa igenom sa han ifrån lite och spjärnade emot ett tag men jag fick igenom det tillslut i bägge varven.
Vi gjorde lite 10 metersvolter i trav + skänkelvikningar i skritt och trav. Skänkelvikningarna var sådär då tvärningen blir ganska ojämn och han vill inte riktigt ställa igenom alla gånger men det var ändå helt okej. Volterna var till en stor del ganska fina.
I galoppen blev han i ena varvet sådär stark och på som han brukar bli, jag försökte själv bara följa med och inte bromsa med ett ryck i varje språng. I andra galoppen skötte han sig super, jag lyckades samla upp honom ganska bra så att jag alltid hade honom under kontroll. Han kanske var en aanniiing långsam då men hellre det och att jag kan trycka på fram om jag vill än att han drar iväg och ligger på massor och det enda jag då gör är att bromsa.
 
Men jag är väll ganska nöjd med lektionen ändå, det kunde varit bättre men det kunde också gått sämre. Jag är nöjd men det var inget wow-pass ;)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback