Tävlingssäsongen 2014

Här är en utvärdering av årets alla starter, det blev dock inte sådär jättemånga pga Kiwis vila mitt i tävlingssäsongen under April/Maj och även försäljningen som gjorde att vi missade alla höstens tävlingar. Men jag hoppas på att vi kan ta igen det vi förlorade under 2015 med fina Bailey!
 
Första starten? Botkyrka i januari, lokal LB:1 och regional LA:1. 2a på 67% i LB och 6a på 60% i LA.
Vilka hästar har du tävlat? Kiwi på alla lokala och regionala, sen Tip Top, Pandora, Hilda och Pepsi på klubbtävlingarna
Hur många placeringar? Sjukt lite år då det var så få starter så faktiskt endast 4 haha
Hur många vinster? En
Största häst du tävlat? TipTop i guess
Minsta häst du tävlat? Kiwi 
Vilka grenar tävlade du? Dressyr och hoppning
Bästa tävling? Antagligen Gripen där jag äntligen satte en bra och lyckad ritt, annars var tävlingen på Roslagens Rid och körklubb en väldigt fin ritt!
Sämsta tävling? Mälarhöjden gick ju förjääävligt haha, usch vad dåligt jag red, fy skäms Hedda.
Högsta procent? Inte så jätte bra koll men skulle tro ca 67% kaaanske 
Lägsta procent? Inte så bra koll här heller men 55% kanske?
Kaosigaste tävling? Kaosigaste vet jag väll inte riktigt haha, kan tycka att KM blev lite kaos då jag jobbade i stallet hela dagen och det blev väldigt stressigt osv, annars har det i år inte varit särskilt kaos.
Roligaste tävling? Gripen, utan tvekan. Även om resultaten inte var hundra var det ändå superkul alla 3 dagarna.
Märken på utrustning du använt? Allt möjligt, Pikeur och shockemöhle har varit en del på mig själv, men annars mycket från hööks. Kiwi har fått bära schabrak från Mias RS och Protector skydd. Annars är det en del blandat, olika varje gång så att säga. 
Vilken klubb red du för? Vallentuna ridklubb as always, rider för dem även 2015.
Har du ridit i något lag i år? Ja det kan man väll säga, var med i div 3 finalen, skulle ridit de andra omgångarna och även div 2 på hösten men en vila och rundsmorning satte stopp på våren och hon såldes innan div 2 ens startat.
Kommer du rida i lag nästa år? Får se, har inga planer på det utan gillar att lägga upp min planering själv och inte utgå efter laget. Men har klubben något lag och behöver ryttare kan man alltid ställa upp.
Favoritbild från tävlingarna? Probably this ooneeee:
//Hedda 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback