Styrka

Började skolan vid 12 och hade 2 lektioner. Den första var foto och jag tog min bild på ca 5 minuter sen gick vi till Täby Centrum och handlade bland annat lite inför julshowen. Men den andra lektionen som vi hade var idrott och vi hade styrketräning med fokus på ben, rumpa och mage. Träningsvärken har nog inte slått till än men jag kan redan nu knappt gå, fy saaaaataaaan vad jobbigt det var!
Men hur som helst åkte jag direkt till stallet efter skolan och red Pelle, ännu ett styrkepass ;) Jag joggade honom på utebanan i kanske 20-30 minuter och han kändes superfin. Jobbade på med ett bra tempo framåt så han verkligen går fram in i handen och att inte jag har handbromsen i hela tiden, då blir han bara spänd. Om hans bakben kommer igång släpper han bra i fram också.
Jag jobbade även en del på att han skulle bära sig själv och att han inte skulle ligga på så mycket framåt i högergaloppen. Jag har fått helt koll på vänstergaloppen nu och där är han superfin, höger är lite skev. Han blir lätt förböjd i halsen och skjuter då ut bogarna. Av någon anledning så ligger han på mycket framåt vilket gör att jag måste bromsa mycket och då har jag svårt att hålla koll på allt annat så det är något vi måste jobba lite extra på imorgon ;)
 
Efter jag varit på Thorsholma åkte jag raka vägen till veda och var med på usekmötet i ungefär 1,5 timme innan jag åkte hem, nu ska jag snart duscha och äta middag innan jag fixar lite med datorn. Jag är som sagt ledig imorgon, superskönt!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback