Klubbmästerskapet

Lite sent men bättre sent än aldrig va ;)
Okej så jag tävlade ju då Pandora i LA:1 i lördags på klubbmästerskapet. På framridningen kändes hon otroligt stel och var inte alls med på noterna, inte jag heller för den delen. La inte alls upp framridningen bra och det blev bara pannkaka av det hela. Både på framridningen och inne på banan fick jag i traven driva ganska bra mycket medan i galoppen fick jag bromsa, hittade inget mittenläge. 
Men inne på banan var hon precis som innan ganska stel och slog sig fri i nästan alla övergångar och lite ibland under själva programmet också. Gjorde maaassaaaa missar, fick ett taktinslag i skritten och ett tidigt avbrott i förvända galoppen, en katastrofal ryggning osv osv, sen var resten av missarna rena vägmissar, slarviga vägar och dåligt placerade övergångar ifrån mig. Pandora gjorde absolut inga fel utan jag förstörde det mesta själv. 
Det är väldigt svårt att gå in i tävlingsbubblan vid en sån här tävling där man klär ut sig och allt, man bara flummar runt och tar inte allt seriöst, dessutom är det inte alltid helt lätt att rida i annat än helskodda ridbyxor, stövlar och läderhandskar utan som ni ser på bilden hade jag skidbyxor och tjockvantar, inte lätt någon stans hahaha.
Men hur som helst så fick jag 64,8% på själva ritten och totalt med utklädnaden fick jag 84%. Fick bra betalt på ritten då jag egentligen borde fått mellan 60 och 62%, tycker dock jag fick ganska snåla poäng på min utklädnad, musik och muta. Men men, ritten är det som spelar roll så jag ska väll va nöjd för det jag fick, vi fick ändå fina poäng och nerdag för det som var dåligt och bra poäng på det som var extra bra. Men jag är fortfarande ganska missnöjd då jag red så pass dåligt hahaha, men men, nya tag nästa gång!
 
Jag har förresten bilder på ganska många ekipage ifrån i lördags, bilderna kommer upp under veckan i flera olika inlägg, vet ni om jag fotade er kan ni bara säga till så lägger jag upp några extra.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback