Gårdagen

Var alldeles för trött för att ens tänka på bloggen igår men idag har jag sovmorgon till halv 11 så då har jag lite tid att skriva.
Jag red Pelle igår en stund i ridhuset. Han var först väldigt stel och var inte alls på humör och var ganska osammarbetsvillig. Dum som man är så red jag med hoppsadeln vilket gjorde att jag inte riktigt kunde påverka honom lika mycket, får dessutom ingen bra sits i den. Men men nu ska vi inte skylla allt på sadeln men det hade varit lättare med dressyrsadeln.
Men jag joggade väll på och gjorde lite tempoväxlingar, skänkelvikningar och öppnor i traven. I galoppen var han som vanligt ganska på framåt så då jobbade jag med att samla men samtidigt ha honom i en fin galopp så han inte släpade bakbenen efter sig.
I och med att han var lite stel var han också lite tjorvig i munnen men det brukar han kunna vara, dessutom hade jag verkligen ingen still hand så det gjorde ju inte direkt saken bättre... 
Jag provade att sitta ner i traven och inte bara jogga i lättridning men det var ju helt galet svårt i hoppsadeln, det är verkligen något jag måste öva på. Jag fick hur som helst rida utan stigbyglar men det var fortfarande ganska svårt så det blev inte långvarigt. Men hur som helst var han då superfin och höll inte alls på med några galoppfattningar så det var ju superbra!
Jag rider honom ikväll också och då ska jag försöka rida ut om det inte är för mörkt, annars blir det kanske ridhuset igen.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback