Cyklamen

Idag fick jag rida i tävlingsgruppen istället för Pernilla och jag hade Cyklamen! Var ett tag sen sist så det var kul! Vi red för Evelina och det var bara jag, Madde och Annette vilket var sjuk najs!

Vi red fram dem först i trav och galopp, sedan började vi med galopparbete och ökade på det. Vi red massa förvänd galopp på en åttvolt över hela ridbanan där vi skulle behålla galoppen hela tiden. Var nyttigt och bra att träna på det. Jag själv har massa att träna då jag med sitsen pajjar allt och blir jättekonstig och spänd.
 
Efter det red vi lite ökningar och skänkelvikningar på långsidorna och sen fick vi mest rida självständigt så hjälpte Evelina oss med det vi behövde hjälp med och det var sjukt bra. Eftersom vi bara var 3 var det stort och man kunde rida i vilket varv man ville och vilken övning eller linje man ville utan att man krockade och det var superskönt att vara så få.
 
Cyklamen gick iaf riktigt bra faktiskt! Redan när jag travade fram honom kändes han bra och han blev bara bättre ju längre in i passet vi kom. Han var duktig i galoppen också men fick verkligen jobba och korta upp honom ordentligt för att han skulle jobba på. Han höll på och bråka lite nere i ett hörn i ridhuset men han var inte rädd för det utan drog hela tiden undan såfort jag kom dit åt sidan för att slippa gå igenom det, jättefjantig haha men det släppte han tillslut.
 
Red lite skänkelvikningar och ökningar när vi red självständigt och då var han också riktigt bra! Jag har som sagt massa att träna på med min sits som påverkar hästen jättemycket. Men Cyklamen kändes väldigt fin idag och det var kul!
 
Ska sova nu då det blir upp tidigt imorgon för att åka till Friends och gå på Horse show hela dagen! Hedda fotade under lektionen så bilder kommer i ett annat inlägg men ni får en liten bild från passet iaf haha.
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback