Candi

Idag på dressyrspecialen blev det ett kärt återseende på Candi! Har inte ridit honom på hela året och tror sist jag red honom var någon gång runt första storhästtävlingen när jag red på typ 72 procent på honom hahahha.. Snacka om överbetald ;)
 
Hur som helst, vi red massa skänkelvikningar, bakdelsvändningar och lite allt möjligt men jobbade mest på att få igenom hästarna ordentligt. Jag själv jobbade på att få ihop honom och att han skulle lyssna på ytter. Candi är ju en vääääldigt Lång häst haha.. Han är väldigt mycket att hålla ihop så att säga och därför är det svårt och något man måste jobba med. Han har även lätt att bara flyta ut på ytter så jobbade massa med det också.
 
I början av passet gick han helt okej men mot slutet ställde Magnus högre krav och då fick jag korta upp honom mycket mer och han blev faktiskt riktigt fin på slutet!
Var kul att rida honom igen då det var så länge sen och jag faktiskt tycker om honom väldigt mycket!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback