Blickar tillbaka

Nu när jag idag tävlar en ponny jag inte vanligtvis rider och tävlar är det extra viktigt att blicka tillbaka på gamla starter. Jag har tävlat en dressyrtävling på henne innan och tacka gudarna att det var LA så har jag lite extra träning. Vid en vanlig tävling på ridskolan vet man inte dagen innan vilken häst man har så då är det svårt att förbererda sig men idag är det KM, alla satsar och tar det på liv och död, alla taggar igång varandra och även jag har fått igång tävlingsnerverna nu och är ganska taggad, lite väl kanske hehe. Men men, nu när jag inte fått rida Pandora på ett tag kan man åtminstone förbereda sig så väl man ändå kan.
 
 ♣ Jag har tagit ett par dagar här i veckan och memorerat vårt gamla protokoll till 110%, har också tagit bild på det så jag har lite koll. Har också skrivit ner vad domaren skrev sist så jag vet vad jag måste tänka på under ritten.
♣ Jag har kollat igenom filmen från ritten ett x antal gånger och kollat på små små detaljer och så nu vet jag vad jag ska öva lite extra på på framridningen.
♣ Har faktiskt kollat lite filmer när andra rider henne, jag behöver ALLA tips jag kan få, jag ska inte låta något gå till slumpen detta år.
♣ Slutligen har jag INTE brytt mig ett jävla piss vad de andra ryttarna har för hästar eller hur de presterat innan. Så sjuuuuuuuukt onödigt, tar bara tid och energi, nej nej bort med alla andra ryttare. Nu är det fokus på mig och ponnyn, ingen annan.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback