Träningen idag

Idag tränade jag Kiwi för Anna Dufva. Vi valde spontant i sista minuten att rida på utebanan och det blev sån sjuk skillnad från ridhuset där jag red fram.
När jag red inne stod hon emot sjukt mycket och när jag gick på med skänkel eller spöt fick jag en spark tillbaka istället för energi framåt.
Ute var allt mycket bättre. Underlaget var där super idag och bara det gör att hon trivs bättre. Vi övade nästan bara öppnor, slutor och pyttelite förvänd galopp. I slutorna skulle hon böja sig men ändå ha kvar all energi och det var lite svårt haha. Hon var riktigt pigg ändå så det svåra var ibland att ha henne lugnt men ibland blev hon trött och då orkade hon inte böja sig och samtidigt ha kvar bjudningen men vissa stunder gick hon superfint.
I galoppen var hon verkligen toppen och svävade fram. Bad jag henne öka så gjorde hon det superfint och ökade med stora luftiga steg i fram och ökade samtidigt på bra i bak.
Jag är riktigt nöjd över dagens träning och än så länge känns det toppen inför helgens tävling!
//Hedda
Kiwi inför en träning vintern 2012/2013
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback