Tävlingen idag

Redan på framridningen kändes hon sjukt seg och loj. Hon satt fast i vänstersidan och gick inte fram när jag bad henne. I galoppen fick jag mot slutet lite snurr på henne men ändå inte riktigt.
Jag red fram i kanske 50 minuter inklusive framskrittning men det hjälpte ändå inte. Jag hade massa tid på mig men ändå skulle hon sega ihop som bara den.
Inne på banan tror jag vi gjorde en av våra långsamaste ritter nånsin. Hon stod i princip still.
Jag fick inga stora missar förutom några avbrott här och där, fick dåliga skolor men det var bara för att bjudningen var så pass dålig. Jag fick 57,895% vilket jag ärligt talat tyckte var bra betalt för den ritten. 
Det är så tråkigt när man lägger ner all sin tid och sitter dag ut och dag in och sliter med henne, träningarna hat gett resultat hemma. Hon har byggt massa muskler och utvecklingen hemma har bara gått uppåt men när vi åker och tävlar är hon fortfarande på samma nivå som hon var när jag köpte henne. Sjukt tråkigt verkligen och det får mig att tappa all motivation till tävling. Men men, nya tag 18 april igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback