Svar på frågestunden del 3

Har du nån gång känt att det finns en häst som verkligen förstår dig och som skulle gå genom eld och vatten för dig?
Vet inte men det skulle isåfall vara Tucke, vi är ett riktigt team.

 

Om du fick chansen att få en häst där du fick bestämma allt (ålder,ras,kön,färg etc) själv, vaad skulle det bli för häst då?
Hihi detta har jag planerat mycket hehe... Min drömhäst är en valack ca 8-11 år, ca 169-173 cm i mkh, antingen fux, svart eller brun och så lite tecken så möjligt, tävlad minst MSVB med bra resultat och utbildad högre. Kan bli tufft för mig att hitta en storhäst haha

 

 Vilken är din favoritras?
Har ingen riktig favoritras men antingen nån slags sportsponny eller new forest om det är ponnyraser.

 

 Har du någon av dina hästar som lite extra favorit?:)
Jag och Queen är ett riktigt bra team och vi är riktiga bästisar men självklart älskar jag henne lika mycket som Kiwi!

 

 Hur många hästar har du haft? Berätta lite om dom
Vi har haft 4 om man räknar med Bonzai.
Marabou - valack född 2000, vi hade honom i ca 3,5 år och tränade och tävlade dressyr, han var ganska rädd och lättskrämd så han presterade inte så jättebra på tävling, vi fick tyvärr ta bort honom 2011.
Bonzai - Foderhäst vi hade i nästan 2 år. Svinstor valack född 1995 och honom tränade och tävlade vi på ca MSVC nivå i dressyr. Sommar 2013 åkte han till örebro med sin ägares dotter.
Kiwi Querida - D-ponny sto född 2001, vi har haft henne i lite över ett år, tränas och tävlas i dressyr på LA:P1 nivå ungefär och hoppas på ca LC nivå.
The Dancing Queen - nyaste hästen, sto född 2009, just nu under utbildning.

Vilket är det högsta programmet du tävlat och vilket är det lägsta? 
Högsta är FEI inledande och lägsta är LC:1 (om man inte räknar med dressyrtest osv)

Hur högt har du hoppat? 
1 meter

Hur högt har du hoppat på tävling?
80 cm tror jag ;)

 

 Har du planer på storhäst, isf berätta?
Ja det har jag. Jag kommer dock hålla det hemligt ett tag till men jag ska nog ha en egen storhäst efter Kiwi, sen finns ju självklart också planer för Queen, hon är också storhäst.

 

 Vem är din favorithäst/ponny på veda?
Häst är lätt Pepsi! Gillar dock Ebbe också men honom har jag inte ridit så mycket, Pepsi och jag är gamla goa vänner haha. Ponny är nog Plopp eller Colleen.

 

 Vad är ditt drömyrke?
Hästar hihi

 

 Vem föreslog idéen att skaffa en blogg tsm?
Vi båda har kommit med förslaget förut men nu när vi verkligen bestämde oss var det Carros förslag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback