Svar på frågestunden del 2

Vad hände på tävlingen då du fick 50%?
Ja vad ska man säga... Fick dels massa missar i själva programmet men det som drog ner allt var att i ett hörn där det skulle vara förvänd galopp höll hon på att byta galopp och jag valde då att bryta av och trava igenom hörnet, därefter kom ett enkelt byte så det blev trav - skritt - galopp istället för galopp - skritt - galopp. Fick totalt 3 st 0:or och 2 st 1:or av 3 olika domare. Drog ner sjuuukt mycket verkligen!


Varför ska du tävla div 3?

För att det är kul, det blev lite få personer i laget och jag har inget emot att ställa upp osv. Dessutom skadar det inte att tävla lite lätta klasser ibland.


Vilka bloggar läser du?

Alldeles för många hahah


Vart står era hästar?

 Thorsholma gård i frösunda, ligger i norraste vallentuna typ haha


Vilka klasser/tävlingar ska du rida i år?

Oj det är lite svårt att säga nu men allt mellan LC och LA:P1, kanske dyker upp någon svårare men det får vi se.

 
Vad ska du göra efter gymnsaiet?

Just nu känner jag att efter gymnasiet ska jag nog ta ett eller två pausår och träna och tävla, kanske åker utomlands och jobbar i något stall, 2 år i Tyskland med Queen hade suttit fint haha. Men sen får jag se lite, hade velat utbilda mig till ridlärare på strömsholm också!

 

Ska du gå hästlinje på gymnasiet?

Nej det ska jag inte, tiden finns inte riktigt till för det men det hade varit kul, behöver också en plan B om jag inte kan fortsätta med hästar i framtiden så jag kommer gå en högskoleförberedande linje på ett gymnasium i täby.


Vad är dina mål för 2013?

Att utvecklas och ha roligt!

 

Vilken är din högsta procent på en tävling?

72% tror jag


Hur många dagar rider du i veckan?

Om hästen är i full träning blir det kanske 5-8 gånger beroende på om jag rider andra hästar också den veckan.


Vad gör du på ridskolan förutom ridningen?

Jag är med i ungdomssektionen och sen jobbar jag på helger


Rider du någon annan än dina hästar eller ridskolehästarna? 

Nej inte för tillfället men det hade varit kul att få rida någon annan häst nån gång i veckan.


Har du tävlat lokalt hoppning nån gång?

Nope


Vilken är den finaste hästen du suttit på?

Ingen aning faktiskt, har suttit på många fina hästar genom åren.




Kommentarer
Jenny

Jag står som reserv till div3 laget (om jag inte fattat det helt fel), men vet du hur många reserver det är nu, eftersom det inte verkade vara många? :)

Svar: När jag blev tillfrågad fanns det för få i laget så jag antar att det är bara du som är reserv ;)
Men tävlar inte du för Täby?
-Hedda
ponnyboken.blogg.se

2014-03-29 @ 20:40:02 | http://www.jennymattssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback