Ridningen i tisdags

I tisdags så åkte jag till Veda, trots all ryggbesvär. Var först stallvärdinna med Lisa som gick jättebra, och sen på kvällen var det hoppning. 
Jag fick hoppa Zimba den här gången vilket var jättekul eftersom jag typ börjat gilla honom asmycket nu när jag ridit honom en del(sry jennie hahah). 

Tyvärr gjorde det så extremt ont i ryggen att rida. Det bara smällde i ryggen hela tiden när jag travade så jag skrittade jättemycket och tänkte faktiskt hoppa av och sluta lektionen efter typ 15 min. Men jag satt kvar istället, fick 2 alvedoner direkt på hästryggen haha, sen bara bita ihop och köra.

Zimba var jättefin. Han blir alltid lite övertaggad i hoppning så innan och efter hindret kan han dra iväg och då kan det va lite svårt att hålla emot men jag lyckades hålla honom tillbaka ändå. Han var stark men det gäller väl att bara orka egentligen. Men det var inte så mycket hoppning då det var rätt låga hinder och vi tränade mest på vägar och kontroll.

Men det var kul att rida honom och det gick bra, dock gjorde det sjukt ont.
Skulle egentligen ridit igen igår i en hoppspecial men kände att det inte skulle gå med ryggen så jag strök den.
Wendela som rider på bilderna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback