Ridningen i fredags

Då jag vill komma in här så fort som möjligt på bloggen kör vi nu direkt.
Igår red jag på veda och fick rida en ny häst för mig, Ebbe - femårig fuxvalack som är rätt ny på ridskolan.
Jag var har hela denna termin fått rida Pepsi så det var lite oväntat faktiskt.
Han hade större och luftigare steg i både traven och galoppen än vad jag är van vid med då jag just nu bara ridit Pepsi och Kiwi på senaste tiden.
Vi gjorde mycket skänkelvikningar vilket funkade bra, lite svårt i ena varvet men det funkade ändå. 
Han var väldigt stark och lite hängig i handen men det släppte av att man flyttande undan lite men man orkar inte direkt rida skänkelvikningar hela tiden. Han var dock lättare i handen i galoppen så det var skönt. 
Jag är ändå nöjd över ridpasset och man får ändå tänka på att det var första gången, han är en riktigt mysig häst som jag gillar skarpt och jag hoppas verkligen att jag får fortsätta på honom!
Mamma filmade lite men det är sjukt dålig kvalié så ni får ni får en bild från snapchat, inte så bra kvalité där heller men jaja bättre än ridbilderna kan jag säga haha ;)
//Hedda
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback