Ponnycupen 2/3

Idag var det ponnycupmatch i dressyr, hemma mot Överby. Vårat lag var(startordning):
Caroline Davidsson - Pandora
Hanna Jansson - Jane
Johanna Lundström - Dumle
Sofia Thurén - Plopp

Vi var i stallet typ 8 och hjälpte till att släppa ut hästarna, sen knoppade vi och fixade hästarna, fixade håret osv och halv 10 började vi rida fram.

Pandora var hundra gånger bättre idag än igår! Hon är iofs alltid bättre på tävling men det kändes verkligen bättre idag. Jag red alla delarna i programet i båda varven och blandade med skrittpauser. Kände mig klar rätt fort och eftersom jag startade först så startade vi lite tidigare, typ 5-10 min tidigare.

Inne på banan var hon fin, liiiite seg men det känns bara, syns inte om hon är seg tur nog ;) fick inga större missar förutom den jäkla halten när hon inte ville igång, haha kolla videon sen så fattar ni varför.. Fick typ göra ponnyskänklar och hon kom igång lite segt. Annars tycker jag att hon gick bra!

Det gick rätt bra för resten av laget också och det gjorde det för Överby också som är så sjukt duktiga på att rida!
Men det slutade med att Vallentuna vann med typ 12-13 poäng tror jag det var, så det var väldigt väldigt jämnt! 
Jag red på 70% blankt den här gången också och fick också guldmedaljen den här gången med vilket var kul!

Var en jättekul match och jättetrevligt fika, Överby är verkligen jättetrevliga att prata med och det var skitkul att ha dem hos oss idag!

Nu återstår att se om det blir semifinal. Det här var sista grundmatchen, nu kommer det dock gå på poängen eftersom vi hamnade lika med överby och lidingö nu, så vi får se om vi går vidare eller ej!

här är lite bilder från idag, filmen kommer i ett annat inlägg om typ 10 min ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback