Långa paddar

Nu när Kiwi har mugg rider jag inte med boots på henne, det bara skaver upp muggen och gör mer skada än nytta.
Jag rider därför med långa paddar som går ner en bit över hoven. Skulle hon kliva på sig själv kliver hon på padden vilket minskar skadan precis som bootsen gör. Dessutom skyddar det lite från sand och smuts att komma in i muggen när paddarna sitter för karleden.
Jag vet att många tycker det är rent utsagt skitfult med långa paddar och jag är inget större fan av det heller men det är ändå inte sååå farligt enligt mig. Hästarna mår bättre med hela fötter än trasiga så det är väll bara bra isåfall.
Paddar under lindorna ger dessutom bättre stöd och mina paddar går upp en bit över knät också så det skyddar hennes ben extra mycket från tramp/slag, Kiwi har ibland lite extra lätt att kliva på sig själv haha.
Men jag tycker nästan långa paddarna är bättre än vanliga lindor + boots. Med paddarna får man 3 i ett - extra stöd, högre upp på knät och lägre ner på hoven vilket skyddar massor. Kiwi trivs mycket bättre i långa paddar än boots som skaver i karlederna ;)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback