Hoppspecialen igår

Igår på hoppspecialen fick jag rida Nougat! Har inte gått så bra senaste tiden på honom, han är verkligen svår just nu...

Men vi värmde upp simpelt. Var mycket inriktning på hoppning idag, hoppsits, tempo och lite annat fokuserade vi på. Han var SKITPIGG hela lektionen vilket var superkul. Han hoppade allt klockrent och landade alltid i rätt galopp. Skitduktig var han verkligen! Enda problemet var att jag var tvungen att hoppa i dressyrsadel=kaos... Är helt omöjligt att hoppa 90 cm oxer i dressyrsadel. Hade inget stöd alls för knän och lår och jag höll flera gånger på att ramla av när man flyger upp i luften men Nougat var skitsnäll som inte gjorde något bus när jag låg på halsen haha...

Nästa gång ska vi iaf fixa en hoppsadel.. Men han hoppade skitfint och hade jättebra tempo. Riktigt nöjd faktiskt!

/Carro
Gammal bild på mig och Nougat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback