Hiss eller diss?

Vet inte riktigt om jag ska hissa eller dissa denna produkt så kör både bra och dåligt med den...
I höstas så beställde vi stallvärdinnor våra Ponnycupjackor från märket och företaget Uhip. Enligt mig jättefina jackor, och när vi åkt till andra matcher i Ponnycupen har motståndarlagen alltid frågat vart vi köpt våra jackor och att de är jättefina! 
Tyvärr måste jag faktiskt säga att det har varit jäkla skitkvalité på jackorna.TYVÄRR.. Sömmarna på jackan tål otroligt lite och alla sömmarna bara hänger för att de gått av. På hela jackan hänger det bara trådar lixom. Sen så har min jacka börjat SPRICKA!?! Jag har strl 38 som sitter jättebra. Med en tjocktröja under sitter den bra och utan så är det rätt mycket luft i mellan kroppen och jackan. Men när man typ ska sätta upp håret i en tofs så lyfter man ju upp ärmarna, och VARJE gång jag gör det så spricker tyget i armbågen. Det SKA inte jackan göra. Den är inte för liten någonstans men tyget/materialet måste vara så sjukt tunt och otåligt att det spricker. Så nu ser man bomullen där i och jag vet inte om jag vågar sy igen det utan att det blir konstigt.
 
Jackan kostade typ 1500 kr tror jag, vi fick köpa dem för 400 och resten betalade ridskolan, men tycker ändå det är för mycket pengar för så dålig kvalité på jackorna. Det är inte heller bara min jacka som är pajj utan allas jackor har hängande sömmar..
 
HISS
* Fin passform
* Skönt material
* Vindtät och man fryser inte i den
* Fin klarblå färg
 
DISS
* Dålig kvalité- alla sömmarna går upp hela tiden, det spricker i tyget.
 
/Carro
Tycker det är skitsynd på en sån dyr jacka att den pajjar direkt... Bilderna är från när den precis kommit.
Funderar iaf på att lämna in den men vet inte om det finns någon chans att jag får tillbaka den med all brodyr osv..



Kommentarer
Ulrika Falkman

Tråkigt att höra men vad synd att du inte hört av dig och berättat! Vi tar alla typer av fel på plaggen allvarligt och försöker alltid lösa det så att alla blir nöjda med sina Uhip plagg! I ert fall kanske vi måste göra nya om de beter sig så där för det är givetvis något fabrikationsfel!Hör av sig som sagt:-)

Svar: Ja det är lite tråkigt eftersom jag verkligen tycker om eran jacka! Ska höra av mig om den!:)
/Carro
ponnyboken.blogg.se

2014-03-31 @ 21:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback