Hästar hästar hästar

Kiwi Querida:
Kiwi fick idag gå ut och gå i ca 30 minuter på vägarna. Hon var riktig ponny idag och drog till närmsta gröna gräs så det var en rätt så jobbig tur haha.
Innan jag var ute och gick så badade jag hela henne (dock inte huvudet) och sen efter jag varit ute så klippte jag allt hovskägg osv. Nu är hon redo för tävling imorgon. Tycker alltid att det är bäst att ha klart allting dagen innan så jag bara kan borsta av eventuell torv, spraya lite glansspray och sen knoppa så att man slipper stå och skrubba hela hästen utan och innan före tävling.
 
The Dancing Queen:
Idag red jag Queen på utebanan en stund. Hittade ännu fler knappar idag än sist jag red vilket är superkul. Hon var lite jobbig i skänkelvikningarna så vi gjorde bara 2 som blev lite halvbra, kände inte för att nöta på allt för mycket. Hon var superfin fram till andra galoppen som var i det svåra varvet, där började hon stå emot men mot slutet hittade vi tillbaka igen. Traven var idag toppen, speciellt i ena varvet.
 
Ridskolan - Ebbe:
Idag red jag Ebbe igen på veda. Han var rätt pigg och ångade därför iväg rätt mycket. Min reflex var därför att luta mig bakåt och då tryckte jag bara på ännu mer samtidigt som jag drog i tyglarna ännu mer. Allt blev bara en stor dragkamp.
Mot slutet började jag fatta att jag skulle luta mig framåt mer och då lättade han i munnen också (fortfarande inte helt lätt men bättre i alla fall), men när det väl började gå bra igen så orkade jag inte riktigt hålla ihop honom mer så det blev inte helt perfekt där heller men betydligt mycket bättre.
Övningarna vi gjorde var mest öppna, volt, öppna, osv osv runt fyrkantspåret, efter ett tag la vi in galopp också. Det var en helt okej övning för honom men när han ångade på så pass mycket blev det rätt jobbigt med 10m volter men när han väl började ta mina förhållningar passade övningen toppen.
// Hedda
Bild på Queen och mig idag ute på banan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback