Dagens ridpass

Idag red jag dressyr på Kiwi på utebanan i kanske 40 minuter.
Jag började med att skritta fram henne på vägarna ganska länge på långa tyglar och sen när jag kom till banan kunde jag nästan direkt sätta igång och trava. Hon var riktigt pigg och framåt, superfin verkligen.
Jag red idag mest delar ur P1an och jag övade mycket på halter från trav och galopp, enkla byten, öppnor och slutor. Hon satte allt perfekt, liite springig in i slutorna men de blev ändå fina.
Efter ridpasset fick hon skirtta av ute samma vända igen.
Jag har märkt nu att hon blir superfin och pigg om hon vilar dagen innan ett dressyrpass så det ska vi prova inför nästa tävling. Förhoppningsvis kanske hon bjuder på lite bättre ;)
Åh vad jag är sugen på sommar nu. Sommarlov med hästar, tävlingar och vänner. Meetings inplanerade redan och en vecka i falsterbo också inbokad. Kiwi och jag ska ha det så underbart kul, ni kan inte ens ana hur mycket vi ska försöka hitta på i sommar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback