Tävlingen igår

Jag skrev ju somsagt lite om LB:1an igår. Hon var rätt seg men inte död, hon var bara långsam, hon tog stora och lugna steg i traven, galopprogrammet var det som drog ner allt. Vi kom delad 6a, första utanför placering as usual. 1 poäng ifrån femman. Min vanliga tur helt enkelt.
Inför LA var hon sjuuukt fin. Framridningen var så himla bra. Hade en underbar känsla och jag försökte att vara så lugn som jag bara kunde och inte använda sporrarna så mycket så att hon inte började tröttna på mig.
I collecting tappade jag en del men hon var ändå riktigt fin.
Under själva programmet var inte bjudningen problemet, inte alls. Utan vi hade missar ÖVERALLT. I varenda moment hade vi minst en miss. Travökninagarna och galoppökningarna orkade hon inte hela vägen, ena skänkelviktingen var riktigt dålig, andra fick flera galoppinslag vilket aldrig hänt innan. Motvillig ryggning, fel galopp, omslag i förvända och ingen förvänd visad, ovala volter, ojämna halter där hon slår ifrån sig osv osv. Allt var helt kaos. Slutade på 55% vilket var väldigt rättvist och hela protokollet var väldigt rättvist och bra bedömt måste jag faktiskt säga även om det var katastrof. Domaren hade lämnat kommentarer på varje moment och jag lärde mig en del av det protokollet faktiskt. 
Men men, bryt ihop och kom igen. 
Är ganska otaggad på gripen nu men det känns ändå bra att backa bandet. Vi har 2 veckor på oss att träna och verkligen få bort de här missarna som vi fick idag. Målet är att rida en prickfri LA på Gripen om exakt två veckor. Tempot får väll bli lite hur som helst då hon kommer bara sjuuukt trött över 3 andra klasser den helgen men jag vill ändå få rida en LA:1 utan missar. Senast vi gjorde en felfri LA eller högre var i början av Juli på Rimbo, och innan det var det i början av April på veda. Annars har det bara varit missar hela tiden.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback