Mot Hölö

Gick upp vid 06.30 imorse och drog till stallet för att först rida Kiwi i ridhuset.
Vi tränade innanför staket och red igenom lite program och övade på de missarna vi gjorde. Mamma hjälpte mig och Kiwi var superfin redan från början.
När jag travade fram var hon pigg och framåt och jobbade på bra med alla 4 ben. Övergångarna satt och hon var mjuk i bägge sidorna. Hon sköt in baken i vänstervarv men det fick vi ordning på genom lite bakdelsvändningar. 
När jag red själva programmen fick jag en del missar men då detta endast var träning så gjorde vi om just det momentet tills det satt. Hittade ett riktigt bra knep för galoppdiagonalerna där hon gärna slår om i ena varvet. Vid x måste jag ställa över till det nya varvet, ställer jag henne i den galoppen som hon går byter hon direkt. 
Men hon var riktigt fin och jobbade på bra framåt även om jag inte hade spö. 

Nu är vi hur som helst i bilen på väg mot Hölö hästklinik med Queen. Hon ska checkas upp lite och vi åker 3 timmar bort för att få det allra bästa för henne. 
Då vi kommer sitta i bilen totalt i ca 6 timmar så kommer jag säkert uppdatera lite mer senare!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback