Lottning och fix

Idag var det lottning på kvällen inför Ridskolecupfinalen imorgon. På lottningen ropades jag upp sist, vet dock ej vad för ordning eftersom jag var 4 på listan, men när jag skulle ta lott fanns det bara en lott kvar och den var såklart nr 10, sista numret...
Haha otur i allt så fanns det såklart typ inga hästar kvar. Hade att välja på Zimba, Muscot, Oscar och någon mer. Efter typ 30 minuter så valde jag och då fick jag ta Robban då, även fast jag vet att jag absolut inte kommer orka..
Senast jag tävlade Robban så var ju ritten och känslan helt åt helvete men jag vann klassen dock men ändå, känner att det inte kommer gå nå vidare imorgon..

När vi skulle lotta till hoppningen så fick jag nr 6 av 9, haha lite bättre iaf. Här ville jag ju ha Robban och han fanns kvar så jag tog honom. Han är ju rolig att hoppa på, lite svårare i dressyren.;)

Men det är iaf skönt att jag har samma häst hela dagen. Har dock inte förväntningar alls. Räknar inte med placering eller något men vill bara göra två bra ritter jag själv är nöjd med.

Efter lottningen duschade jag Robban, tvättade svansen och benen och bytte schabrak och pannband. Direkt när jag spolat honom så rullade han sig i boxen och blev assmutsig så jag tvättade honom igen och sen fick han torka en stund medans jag klippte hovskägg och borstade lite osv.

Imorgon åker jag till Veda vid 8:15 så är där vid halv 9. Fixa hästen och sen staketbygge!
Ska försöka blogga eller iallafall uppdatera instagramkontot under dagen!
Nu ska jag packa lite och sen sova! Får se hur det går imorgon men har som sagt inga höga förväntningar alls.
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback