Gripens ponnymeeting 2014

På fredag åker vi ned till Gripens RF i Strängnäs igen. Meeting 3 dagar och 4 klasser med maaassaaa kompisar. Extra roligt meeting då det är Kiwis gamla ryttare som är tävlingsledaren så henne träffar vi nog på där nere också.
I år är jag dock liite otaggad då vårens starter har gått rakt ner i dass helt enkelt. Vi har gjort totalt 9 starter i år och jag är nöjd med 1. Känns sjukt trist och jag hoppas vi får lite tur med oss nu i helgen då det är sista för säsongen och jag vet inte om det ens blir något i höst, beror helt på...
Men jag ska försöka göra det bästa utav det hela och ha så kul som möjligt!
Vi anmälde meetinget direkt efter Kiwis vila då hon behandlades och vi hade ingen aning om hur fort hon skulle komma igång igen och därför anmälde vi lite lägre klasser än vanligt. Nu då våren gått så dåligt känns det bra att backa bandet en bit.
På fredagen kommer jag att rida en LC:2 vilket är lite väl lågt för oss och det känns väldigt drygt att hoppa in i den klassen när man ridit mycket högre under förra året. Kommer dock se det som träning då det kommer fram mycket missar för oss i det programmet. Övergångarna är inte de allra roligaste på just den linjen, speciellt inte på Kiwi. Travökningen ligger i slutet vilket kan dra ner rätt mycket. I galoppen får hon chansen att rinna iväg rätt mycket då det är så stora linjer. Vi får se hur det går, jag tror faktiskt Kiwi gör sig bättre i LB än LC...
På lördagen rider vi en LB:1 och jag tror att jag rider lite på fältet och joggar henne lite då det är så länge hon får stå i boxen annars. På kvällen funderar vi på att skritta ut fältet en stund och bara mysa, vet inte vilka det blir men jag och Clara kände i alla fall för det om vi hinner.
På söndagen rider jag sista cupklassen som är LB:1 igen. LC + LB:erna ingår i en cup och alla resultat samanställs och 1-3 blir placerade i cupen, beror på hur många som deltar men max 3 placerade blir det. På söndagen kommer jag också att rida en LA:1 utanför cupen bara för att få lite annat än bara de "låga" klasserna. Hon kommer dock vara rätt trött efter 3 dagar men jag har målet att rida en felfri ritt, inga omslag, inga avbrott, inga galoppinslag, inga felfattningar, en bra ryggning osv. Är sjuukt trött på alla dessa missar vi gör i LA nu för tiden...
 
Men men, snart är det Gripen igen och vi försöker träna som bara den innan vi åker. Jag har tränat för olika tränare och ska träna nån gång till innan, jag har och kommer rida för mamma de övriga dagarna, jag behöver all hjälp jag kan få för att prestera på bästa sätt under dessa 4 starter.
Om Kiwi är duktig har jag lovat henne att hon ska få gå på bete tidigare än planerat höhö ;)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback