Dressyrkurs dag 1

Idag va första dagen på dressyrkursen! Vi rider för Evelina och kommer rida runt  4-6 tiden så vi har ju rätt mycket annat man hinner göra på dagarna haha ;)
 
Vi samlades vid 3 idag och fick hästar. Jag fick Jim som alla kanske inte vet så mycket om haha, han har stått på ridskolan ett tag nu men inte gått lektioner än. Han har dels varit skadad men även inte "varit redo" att gå lektioner kan man säga. Det var alltså en rätt stor utmaning för mig.
 
Jag har ju ridit honom 3 ggr innan på praoen i mars 2013 men då var han nästan ny och jag red inte alls länge.
 
Hur som helst är han nästan som att rida en unghäst. Lite vinglig ibland och sen lite trasslig stundvis. Men jag hittade nästan hela tiden ett jämnt flyt och han gick jättestadigt och bra. 
Vi tränade på övergångar, volter och lite sånt vilket var en bra mjukstart. Han är rätt svår i övergångarna samt att fatta galopp på i ena varvet, men överlag gick det faktiskt bra!
 
Mot slutet efter galoppen blev han lite jobbigare och lite ryckig ibland men innan var han jättefin!
 
Är jättekul att ha honom, tror jag kommer lära mig sjukt mycket på honom då han är så svår. Men måste säga att han utvecklats sjukt mycket sen sist jag red honom. Även fast han inte är helt 100% än så har han kommit sjuuuukt långt i sin utveckling nu! Han var jättefin och kul att rida så det ska bli superkul den här veckan!
 
Helena filmade lite men lägger upp lite bilder eller film från passet imorgon isåfall. 
//Carro
Hahaha asdålig bild på honom men han va söt hihi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback