Dagen

Dagen började med träning för Evelina som gick helt okej. Kiwi var suuuperfin när jag red fram men sen hände nåt. Hon blev rätt lång och stenhård i handen. Fick en riktig tuggummi känsla stundvis. 
Lektionen lärde mig en del saker jag inte tänkt på tidigare vilket var superbra men hon kunde varit mjukare, rundare och lite piggare.

Efter lektionen åkte vi till Överby och red en häst där. Kommer inte skriva så mycket om den pga flera anledningar men jag gillade den skarpt. Fick ett sug i handen och behövde själv rida en del vilket jag gillar då jag inte tycker om hästar som man bara sitter och lallar runt på, gillar när det är en del att rida ihop med benen, dock inte för att få fram dom när de är sega ;) 
Han hade underbar galopp som var väldigt lättreglerad och han lyssnade väldigt bra. Verkligen min typ av häst, superhärlig verkligen!

Imorgon är det Anna Dufva träning igen med Kiwi, var ett tag sen sist då jag inte var med förra veckan!
//Hedda



Kommentarer
Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

Fina ni!

2014-06-23 @ 13:02:26 | http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback