Varför jag bloggar än idag

 Ja bra fråga. Har suttit flera dagar varje månad i över 3 år och bloggat och bloggat. Började som 12 år och skaffade en blogg jag skulle skriva i under ett hoppläger på Veda. Jag och Lisa skaffade bloggen. Började med kanske 5 unika per dag. Vi tyckte det va askul att skriva inlägg med 1273612 olika smileysar i.. Haha typ: :3 :'D <'33 :] :> :} 
 
Omg garvar rakt ut när man bara ser dem smileysarna på bloggar...
Men bloggade hela 2011... Gick helt okej. Flera hittade bloggen men den var ju skitliten, alltså mini..
2012 började vi blogga lite mer seriöst, lite snyggare designer och bättre inlägg (hoppas jag annars äre ju pinsamt)... Helt plötsligt låg vi på typ 50-60 unika om dagen efter 1 år. Det var asroligt tyckte vi och fortsatte och fortsatte att blogga.
 
Sen 2013.. nu 3 år äldre. Carro 15, Lisa 17. Bloggningen har hållts igång VARJE månad. Lisa tappade suget lite och det gjorde väl att jag också gjorde det efter ett tag. I aug-sep-okt på året någon gång tror jag hoppade Lisa av då hon inte orkade mer helt enkelt så jag tog bloggen själv då. Ville inte bara slänga den i soptunnan och ba: Hejdå.
 
För det första, så tycker jag att det är bara jäkligt kul att skriva. Hade varit kul att skriva för sig själv också, bara skriva gillar jag. Gillar svenskan i skolan där jag har bra betyg i. 
Det är sen också kul att typ ha bloggen som en dagbok, att själv kunna läsa om tävlingar, ridningar osv. ALLT är sparat här och jag kan läsa det NÄR jag vill, VART jag vill. 
 
Men sen att jag tycker om att skriva, är inte den största delen i det hela. Vad som gjort att jag hållt igång bloggen är självklart att jag vet hur många och dessutom vilka som läser den. Bloggen har verkligen växt och dessutom är det fler och fler som vet om den. Småtjejer i stallet kom fram en gång i stallet och sa: "Din blogg är jättejättebra!"

Typ sånt är SKITKUL. Jag vet att många uppskattar den. Kan lixom få kikmeddelanden på kvällen när jag ska sova: "Blogga!!!" står det. Håller helt klart igång den när jag vet att så många uppskattar den och läser den. Vet skitmånga från Veda som kanske inte kan kolla på en viss Ponnycupmatch eller något, och då lägger jag upp en hel video med ALLA ritterna på bloggen så ni faktiskt kan se. Typ finalen i hoppningen gjorde jag en video och la upp här så ALLA kunde se den, både de som inte missade finalen och de som var där som vill se den igen.

Ska inte ljuga. Jag hade ALDRIG pallat blogga såhär mycket som jag gör om jag haft typ 10 unika. Aldrig aldrig. Inte alls värt då. Hade kanske skrivit om tävlingar och träningar men inte gjort massa åsiktsinlägg, sånna här 30-days, bildbomber, test osv. Isåfall hade jag snarare skrivit om ridning och tävling bara för att kunna läsa om det senare. Men sålänge jag vet att den uppskattas och att jag själv orkar och har tid för bloggen kommer jag fortsätta ;)
JÄTTEgamla bilder!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback