Ponnycupen 19/1

Idag var det Ponnycupmatch i dressyr, hemma mot Djurgården! Vårat lag bestod av: (startordning)
Carro Davidsson - Pandora
Johanna Lundström - Dumle
Sofia Thurén - Käck
Ylva Ledberg - Plopp
 
Vi var på Veda vid typ kvart i 8. Borstade först av Pandora och sen när hästarna hade ätit upp och resten var utsläppta så började vi knoppa. Knopparna blev faktiskt ovanligt bra för att vara hennes man! Svansen tvättade ju jag och Jojjo igår och typ dränkte den i glansspray så sprutsaken gick sönder så fick ta bort korken och försiktigt hälla i glans... Aja struntsamma.
 
Sen fixade vi hästarna klart, sadlade, fixade oss själva och håruppsättningarna, tränsade och sen gick vi ner vid halv 10 för att börja rida fram. Jag och Jojjo kom på världens smartaste ide för mig och andra som har jättetjockt hår och har svårt för att ha donut och inte få på hjälmen.. Man gör donuten som vanligt och istället för att linda runt allt hår som blir över lägger man in det under ridhjälmen! Det funkade faktiskt jättebra! Mitt hår har i alla år varit omöjligt att göra donut på men med den tekniken gick det! Trots lite spretigt så har det aldrig sett ut såhär!
 
Framridningen:
Fokuserade på att hitta ett flyt där hon trampar på men har ett lugnt steg. Få henne att inte bli för kort eller för låg, utan mitt emellan precis. Sen red jag alla delar ur programet. Galoppvolterna plus snettigenom i båda varven, tränade övergångarna, travvolterna, halter, medellinjerna, övergångarna igenom mm. Typ 10 i 10 så kände jag mig klar och nöjd så skrittade henne en stund så hon inte skulle bli allt för trött på banan. 
 
På banan:
Hon var jätteduktig där inne. Lyssnade hela tiden! Hon gjorde mjuka och bra övergångar, hyffsat jämna halter, bra galoppvolter och bra galopp snett igenom, bra volter och skitbra medellinjer rätt upp. Det tränade vi svinmycket på igår att få till en bra medellinje. Men det blev felfritt program, inga missar tror jag faktiskt. Hon blev liiite trött men det syns knappt på videon. 
Dessutom!! I fria skritten när man ska korta upp tyglarna och trav- galopp så brukar hon ALLTID takta. Alltid alltid alltid. man får precis alltid typ 5,5 på det momentet. Idag så väntade hon mycket mer på mig och höll sig lugn. Galet men hon taktade typ INGENTING! Fick en jäkla 7:a på det momentet och är asnöjd att hon inte taktade där! Men var helt klart nöjd med rundan. Stjärnan var grym som vanligt!
 

Resultatet slutade i en lagvinst till Vallentuna med ca 30 poäng!! Skitkul!
Individuellt så red jag på blankt 70% och knep guldmedaljen! Är verkligen nöjd och det var så kul att tävla henne idag! Hon är alltid så glad och positiv och tycker verkligen om den hästen!
 
Här bilder och film från dagen! Sorry för jättesuddiga bilder, men det är screenshots från filmen! Men Amanda fotade lite så kan lägga upp de bilderna tror under veckan! Tack till Linnea som filmade och Amanda som fotade! Om det är några fler som fotat dagens match får ni gärna höra av er ;)
 
Film från ritten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback